Sezon grzewczy

Szanowni Klienci,

Wkrótce, jak co roku, rozpocznie się sezon grzewczy.

Co zrobić aby przygotować się do niego w Waszych mieszkaniach wyposażonych w Smart Home i automatyczne głowice grzejników? Oto kilka punktów wartych sprawdzenia przed rozpoczęciem sezonu oraz czynności zaradczych.

Do wykonania poniższych czynności nie musi przychodzić technik. Jesteście Państwo w stanie wykonać sami te czynności. Informacja ta ma na celu pomoc Państwu w sytuacji zaprzestania poprawnego funkcjonowania termostatu a także minimalizować wizyty w związku z zagrożeniem epidemiologicznym COVID-19.

Poluzowane połączenie głowica-zawór – należy sprawdzić fizyczne połączenie pomiędzy głowicą, adapterem, zaworem. Czy od poprzedniego sezonu nie zostało poluzowane, odkręcone, jeśli tak, należy poprawić mocowanie.

Zapowietrzona instalacja grzejnika – w nowym sezonie grzewczym warto sprawdzić, czy grzejnik nie jest zapowietrzony. Jeśli tak, trzeba wykonać jego odpowietrzenie zaworem lub zlecić to administracji budynku.

Wyczerpane lub słabe baterie – głowica jest urządzeniem elektrycznym zasilanym bateriami. Po pewnym czasie baterie po prostu się wyczerpują i trzeba je wymienić. Są to tak zwane paluszki czyli baterie typu AA. Zalecamy baterie alkaliczne, któregoś z renomowanych producentów, nie zalecamy akumulatorków (inne parametry zasilania).

Zastała iglica zaworu – w zależności od jakości czynnika grzewczego zawór grzejnika może się zabrudzić lub pokryć kamieniem. Aby sprawdzić, w jakim jest stanie, należy zdemontować głowicę i delikatnie wepchnąć igłę zaworu w kierunku grzejnika. Jeśli reaguje, to zawór jest sprawny i można zamontować głowicę. Jeśli nie, zawór należy przeczyścić lub wymienić.

Błąd E5 – głowica straciła połączenie z bramką. Przyczyn może być kilka, od słabych baterii, poprzez utratę łączności z Internetem. Eliminację przyczyn należy zacząć od Aplikacji i sprawdzenia, czy możemy się do niej zalogować, czy mamy połączenie internetowe w domu. Jeśli wcześniej nie sprawdziliśmy stanu baterii, trzeba je wymienić na nowe. Finalnymi krokami będą reset fabryczny i ponowne dodanie urządzenia do bramki.

Dokręcenie termostatu – jeżeli termostat reaguje na komendy z aplikacji, ale grzejnik wciąż mocno grzeje, to jest spora szansa, że jest niedokręcony do adaptera.

W takim wypadku należy: przytrzymać środkowy przycisk, aż pojawi się symbol M na wyświetlaczu. Ponownie, krótko przycisnąć środkowy przycisk. Mechanizm powinien się uruchomić (wyraźny dźwięk) i termostat powinien zrobić się “luźny”. Należy dokręcić termostat na adapterze, kręcąc w prawo. Jeszcze raz przytrzymać środkowy przycisk, aż termostat ponownie zaciśnie się na adapterze.

Reset termostatu (fabryczny) – wyjąc jedną baterię, otwierając klapkę pod spodem termostatu. Przytrzymać przez 5 sekund środkowy przycisk na termostacie (z kropką) i włóż brakującą baterię – dalej trzymając przycisk, aż pojawi się “M” na wyświetlaczu. Przytrzymaj jeszcze raz środkowy przycisk z kropką, aż wyświetlacz zgaśnie i mechanizm się uaktywni (wyraźnie to słychać). Głowicę trzeba ponownie dodać do aplikacji.

Dodanie zresetowanego termostatu do aplikacji – na ekranie głównym wejść w rozwijane menu obok bramki (3 pionowe kropki). Wybrać opcję “znajdź urządzenie”, ukrytą w menu w kole zębatym w prawym, górnym rogu. Jak rozpocznie się odliczanie 3 minut, to przycisnąć krótko środkowy przycisk z kropką. Należy nazwać go i przypisać do odpowiedniego pokoju.

Nie zwlekaj!

Wejdź do świata Keemple już teraz!